10/2/09

El conill al forn amb herbes i llimona més tendre

Primer de tot, ho reconec, posar una foto d'en Jamie Oliver per iniciar de nou els posts a aquest blog de cuina després de més d'un any i mig sense cap entrada és una qüestió comercial, però, com diuen molts actors, el guió ho justifica. Ahir a la nit buscant una forma nova de cuinar mig conill que fa dies voltaba per la nevera, buscant a internet (per motius de trasllat de casa tinc la meva biblioteca de cuina dins de caixes) i repasant el meu arxiu mental, vaig recordar un capitol de la sèrie Jamie's Italy en el que anava a un monestir a conèixer els veritables orígens de la cuina italiana i acabava preparant amb els monjos un dinar al patí del monestir molt bucòlic i amb una pinta deliciosa. En aquest capítol cuinava un conill macerat a la brasa que prometia bastant, després de repasar-lo (vaig recordar que el tenia grabat al disc dur portàtil) em poso a fer-ne la meva versió (generalment mai cuino res seguint al peu de la lletra una recepta - exceptuant els postres, que tenen una mica de química-). El resultat va ser increible, jo mateix em vaig sorprendre, a continuació us indico al recepta tal i com jo la vaig fer (per 2 persones):

- mig conill tallat en octaus
- el suc d'una llimona i mitja
- la ralladura d'una llimona
- una cullerada de romaní sec
- una cullerada de farigola seca
- un gra d'all gros o dos de petits
- una cullerada de mel
- 8 talls de cansalada curada tallada ni massa prima ni massa gruixuda (millor que no sigui fumada)
- una alberginia tallada a trossos grans (daus)
- oli d'oliva, sal i pebre
  • salpebrar el conill i posar-lo en un bol o una plata una mica fonda
  • en un morter matxacar les herbes, l'all i la pell de llimona, afegir-li el suc de llimona, la mel i oli d'oliva (aproximadament la mateixa quantitat que de suc de llimona)
  • buidar la barreja del morter sobre del conill i barrejar amb les mans. Deixar-ho reposar una hora a la nevera.
  • treure el conill del líquid i embolicar cada tros amb una llesca de cansalada curada. Anar posant els trossos de conill embolicats en una plata per anar al forn.
  • un cop tenim tot el conill preparat, tirar-hi els trossos d'alberginia i mullar-ho tot amb el liquid que ens ha quedat al bol o la plata on hi hem tingut el conill.
  • posar-ho al forn (preescalfat a 200º) durant uns 35 minuts, passat aquest temps, obrir el forn, donar-li la volta als trossos de conill, baixar el forn a 180º i coure-ho uns 10-15 minuts més (fins que la mel que hi havia a la barreja del morter comenci a caramelitzar).
  • Servir el conill acompanyat amb la alberginia i per veure, una bona cervesa que us agradi.

2 comentarios:

Anónimo dijo...

Hvala za intiresnuyu iformatsiyu

Anónimo dijo...

aquesta recepta és genial